سخنگوی کارگروه طرح تحول:

جبران تورم برای کارمندان از طریق حقوق به عنوان یک ایده مطرح است



یزدفردا "کشوری:سخنگوی کارگروه طرحتحول گفت: طرح جبران تورم برای کارمندان دولت از طریق افزایش حقوق، به عنوان یکایده مطرح است.

به گزارش یزدفردا به نقل از فارس،محمدرضا فرزین درباره روش جبران تورم ناشی از هدفمندی یارانه ها علاوه بر تورم معمولی در مورد کارمندان در سال آینده، افزود: این امر به عنوان یک طرح درکارگروه تحول در دست بررسی است که از طریق حقوق جبران شود، ولی هنوز این بسته بازتوزیع و نحوه حمایت از کارمندان در کارگروه طرح تحول نهایی نشده است.

سخنگوی کارگروه طرح تحول تصریح کرد: آنچه در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شود، ملاک عمل خواهد بود و درحال حاضر گزینه‌های مختلف در قالب یک ایده‌ اولیه مطرح هستند.

فرزین افزود: ‌کارگروه طرح تحول اقتصادی پیشنهاد خود را در قالب 40 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه 89ارائه کرده و اگر این رقم در مجلس تصویب شود، اجزای سیاست اجرایی آن نیز پیشنهاد می‌شود و اگر تغییر کند، دوباره تصمیم خواهیم گرفت.

وی تأکید کرد: بایدمنتظر مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس باشیم که احتمالاً از فردا نخستین جلسات کمیسیون تلفیق در مجلس تشکیل شود.

فرزین گفت: نمایندگان مجلس برای تصمیم‌گیری در مورد هدفمندی یارانه‌ها، ما را نیز به عنوان نمایندگان دولت به جلسات خود دعوت کردند، اما تصمیم‌گیری نهایی با آنها است.

وی افزود: بعد ازبرگزاری نشست خبری در دهه فجر، کمیسیون ویژه طرح تحول مجلس به ریاست آقای مصباحی مقدم و با حضور دکتر حسینی وزیر اقتصاد، آقای مدد و بنده تشکیل جلسه داد و همچنین جلسه‌ای دیگر با حضور لاریجانی رئیس و هیئت رئیسه مجلس و نمایندگان مجلس با رئیس جمهور و وزرا برگزار شد که در آن جلسه نیز هماهنگی بین دولت و مجلس در اجرای طرح تحول مورد تأکید قرار گرفت.

سخنگوی کارگروه طرح تحول افزود: در جلسه کمیسیون ویژه طرح تحول آقای مدد رئیس مرکز آمار ایران نیزتوضیحاتی در مورد خوشه‌بندی ارائه کرد.

فرزین در پاسخ به این سؤال که آیا روش خوشه‌بندی در سال اول اجرای طرح هدفمندی یارانه ملاک عمل خواهدبود، گفت:‌ همان گونه که قبلاً عرض کردم، خوشه‌بندی برای سال اول اجرا نمی‌شود و در مورد روش‌های جایگزین خوشه‌بندی کلیات آن بسته به تصویب بسته بازتوزیع یارانه‌هاخواهد داشت.

وی تأکید کرد: هنوزبسته بازتوزیع یارانه‌ها نهایی نشده، اما کلیات آن این است که در این روش به کلیه افرادی که متقاضی یارانه‌ها هستند، باز توزیع یارانه‌ها صورت خواهد گرفت.

سخنگوی کارگروه طرح تحول در مورد اینکه آیا پرداخت یارانه نقدی به همه متقاضیان به طور یکسان خواهد بود، گفت: یارانه به همه متقاضیان تعلق می‌گیرد، اما در مورد اینکه یکسان یامتفاوت باشد، تلاش دولت این است که به همه یارانه یکسان پرداخت شود، اما برای گروههای با درآمد پایین‌تر از روش‌های کمک جانبی در کنار پرداخت نقدی، حمایت خواهدشد.

وی در پاسخ به این سؤال که کدام روش برای بازپرداخت یارانه به جای خوشه‌بندی در سال اول اجرا می‌شود،خاطر نشان کرد: هنوز این روش‌ها در قالب یک ایده در کارگروههای تخصصی مطرح است و هیچ کدام نهایی نشده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا